Wiadomości 13 grudnia 2012, 14:30

Makłowicz twarzą kampanii „Jeszcze żywy KARP”

Robert Makłowicz i Olga Tokarczuk wsparli organizowaną przez Klub Gaja akcję „Jeszcze żywy KARP”. Happening ma zachęcić konsumentów do zwracania uwagi na to, gdzie i w jaki sposób kupują karpie.

Kampania "Jeszcze żywy KARP", fot. Klub Gaja

Kampania „Jeszcze żywy KARP”, fot. Klub Gaja

Kampania społeczna związana jest z nadchodzącymi świętami Bożego Narodzenia i związanym z nimi zwiększonym popytem na karpie. Masowo sprzedawane ryby nierzadko przechowywane są w złych warunkach, a po zakupie pakowane żywcem do reklamówek.

W 2009 roku z inicjatywy Klubu Gaja Sejm znowelizował Ustawę o ochronie zwierząt, dzięki czemu prawo objęło ochroną ryby hodowlane.

Twarzą kampanii „Jeszcze żywy KARP” został między innymi Robert Makłowicz, popularny publicysta kulinarny.

— Z kulinarnego punktu widzenia świeżość ryby jest sprawą zasadniczą, jednak możliwie jak najkrótsza droga pomiędzy towarem a klientem nie powinna wcale oznaczać, że ryby trzymane są w wielkiej liczbie w małych zbiornikach, a potem duszone w plastikowych torbach nabywców — tłumaczy Makłowicz. — Współczucie dla tak traktowanych zwierząt to rzecz jedna, ale nawet z czysto egoistycznego, wyłącznie konsumenckiego punktu widzenia ryby śnięte, stłoczone niemiłosiernie, są gorszym kulinarnym materiałem — dodaje.

Kampanię wsparli także aktorzy: Magdalena Różczka, Magdalena Popławska, Julia Pietrucha i Bartłomiej Topa.

Jeśli podoba Ci się ten artykuł i chcesz odwiedzać nas częściej, udostępnij go na Facebooku, skomentuj oraz polub nasz portal, by otrzymywać więcej treści, które mogą Cię zainteresować: